dinsdag 4 januari 2011

2011: Pokerdoelen

Ik heb mezelf er even toe moeten zetten, maar eindelijk ben ik dan begonnen met het schrijven van een nieuwe update. In deze update wil ik vooruitblikken op de pokerdoelen van het jaar 2011 en geef ik een korte terugblik op de eerste dagen in  2011.
Pokerdoelen 2011
Dit jaar moet een mooi jaar worden op pokergebied, om mezelf te dwingen tot een goed bankrollmanagement en discipline ben ik onder andere dit blog begonnen. Qua MTT’s en SNG’s heb ik geen doelen dit jaar. Het zal echter wel leuk zijn als ik is een leuke MTT cash kan maken en wat FT's kan meepakken dit jaar.
Omdat mijn maingame ‘Rushpoker’ gaat worden op Full Tilt Poker en ik hier vanaf onder af aan wil gaan beginnen. Hiervoor heb ik mezelf twee doelen opgelegd, doelen die realistisch zijn en ook met weinig grind haalbaar moeten zijn. Afhankelijk van het aantal speeluren kan ik tussentijds deze doelen nog bijstellen.
-          Het jaar beginnen met 10k handen op 5NL
-          Vervolgens 10k handen spelen op 10NL.
Qua profit heb ik mezelf geen doelen gesteld, al zal het leuk zijn als ik een winrate van 5bb per 100 handen kan halen over de 20k te spelen handen in totaal.

Het begin van 2011
2011 is wel aardig begonnen op het gebied van poker. Tot op heden heb ik een minimale profit behaald en dat is natuurlijk altijd beter dan verlies lijden. In mijn eerste sessie liep ik wel tegen een pijnlijke hand aan, zo verloor ik A9 vs AT op een A9AxT board voor zo’n 300bb’s en verloor ik nog een andere 200bb pot waarvan ik de hand niet meer weet.
Met een aantal vrienden spelen we eens in de zoveel tijd wat kleine toernooitjes en daarnaast een 2NL spewgame waarin de gekste dingen voorkomen. Deze dingen hebben mede te maken met de 72 regel die we ingevoerd hebben. Zo besloot ik maar even 200bb’s erin te pompen met 72 vs JJ op een J7x flop.
Bovendien had ik het vermoeden dat iemand anders 72 speelde en besloot ik 100bb’s erin te pompen met 43o, hierdoor liep ik tegen AKs aan. Het board hielp wel aardig mee, want door QQ222 doneerde wij alleen wat rake aan Pokerstars.
Ook een lekkere suck-out door een bluff met KQo op een x52A board en een shove van 150bb vs een call van QQ - met als River een K zorgde (houden jullie het nog bij? Wat één zin!!) voor het nodige leedvermaak. Zo mag ik in het begin van 2011 inderdaad niet klagen over mijn run.
Over een aantal dagen zal ik wederom een update plaatsen. In deze update zal ik terugblikken op mijn eerste grindsessies op Full Tilt Poker en plaats ik twee leuke en tevens bizarre handen die ik mee heb gemaakt aan de tafels.
Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten